Masterclasses

De retailindustrie is dynamischer dan ooit. De verwachtingen van de consument veranderen constant en retailers worden op steeds meer fronten uitgedaagd om te excelleren. In deze snel veranderende sector is het essentieel om het (digitale) retailspel te begrijpen om zo toekomstbestendig te blijven.

Om jou als retailer te helpen bij deze uitdaging, organiseren de Stichting Anton Dreesmann en Q&A Insights & Consultancy twee masterclasses gericht op kennisontwikkeling en -toepassing. Deelnemers zullen samen met andere retailers werken aan praktijkopdrachten, deelnemen aan workshops en leren van Harvard Business Cases. Dit is een unieke kans om inzicht te krijgen in de nieuwste ontwikkelingen en methoden in de retailsector en deze vervolgens direct toe te passen in de praktijk. Bij welke masterclass sluit jij aan?

Masterclass Retail Management & Strategy

De masterclass Retail Management & Strategy is een masterclass die continu in beweging is en veel retailtalenten in de afgelopen jaren al succesvol hebben afgerond. De masterclass is gericht op retailers en marketeers met twee tot vijf jaar werkervaring in de retailsector. Werk jij op de afdeling marketing, formule of inkoop van een retail of FMCG organisatie? Ben jij bijvoorbeeld category-manager, zit je in het marketing team of ben je inkoper? Dan is deze masterclass voor jou bedoeld!

Wat wordt er tijdens deze masterclass behandeld?

  • Je krijgt inzicht in het huidige retaillandschap en de challenges;
  • Je ontdekt de belangrijkste retailtheorieën en -modellen;
  • Je leert meer over thema’s als retail branding en positioning, customer journey management en future of retail;
  • Je doet inspiratie en kennis op tijdens een retailtour in Amsterdam.

Deze masterclass bestaat uit vier sessies: drie collegedagen en een inspiratie store tour door Amsterdam. Tijdens de masterclass combineren we theoretische kennis met veel voorbeelden uit de praktijk. Interactie is key: discussies en groepsopdrachten staan tijdens de masterclass centraal.

De sessies vinden plaats op 15 mei, 29 mei, 19 juni en 3 juli. De eerste drie sessies vinden plaats in Amersfoort en de vierde sessie vindt plaats in Amsterdam.

Let op! In totaal zijn er 20 plekken beschikbaar. Vol = Vol

Deelnemen

Benieuwd naar alle ins & outs? Bekijk de brochure

Meld je hier aan

Masterclass Digital & Tech Strategy in Retail

De Stichting Anton Dreesmann presenteert de Masterclass Digital & Tech Strategy in Retail, speciaal gericht op professionals met twee tot vijf jaar ervaring in de digitale retail. Deze masterclass is bedoeld voor degenen die het digitale retailspel beter willen begrijpen om zo de digitalisering binnen jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen. Als je werkzaam bent in marketing, formule, inkoop of e-commerce binnen een retail- of FMCG-organisatie én meer wilt weten over de digitalisering van de retailbranche, is deze masterclass zeker iets voor jou!

Wat wordt er tijdens deze masterclass behandeld?

  • Je krijgt inzicht in het huidige retaillandschap en de digitale challenges;
  • Je ontdekt de belangrijkste retailtheorieën en -modellen;
  • Je leert meer over thema’s als platformen, digitale marketing & data analytics, de rol van artificial intelligence & IoT in retail, digitale infrastructuur en transformation management.

Deze masterclass bestaat uit vier sessies: vier collegedagen waarbij theorie en praktijk samen komen door een sterk theoretisch fundament gecombineerd met interessante gastsprekers uit de digitale retailwereld.

De sessies vinden plaats op 22 mei, 5 juni, 26 juni en 10 juli. Alle sessies vinden plaats in Amersfoort.

Let op! In totaal zijn er 20 plekken beschikbaar. Vol = Vol

Deelnemen

Benieuwd naar alle ins & outs? Bekijk de brochure

Meld je hier aan

Wat zeggen eerdere deelnemers?

“Ik vond de masterclass retailmarketing een interessante ervaring, waarin je veel leert van de wisselende docenten en vooral van je mededeelnemers. De gastdocenten van verschillende bedrijven geven je een kijkje in hun keuken en door het maken van een aantal cases verdiep je je in onder andere, assortiment strategieën, organisatieveranderingen, retailmarketing en ga je een category plan schrijven. Door de groepsdynamiek leer je veel van elkaar en van andere bedrijven, wat je goed kan toepassen binnen je dagelijkse werk!”

- Willeke Bleijenberg, Bedding & Soft Furnishing, Wehkamp

“De (gast)sprekers zorgen voor een goede balans tussen theorie en praktijk. Het uitwerken van cases in groepsverband leidde tot interessante discussies en oplossingen”

- Jos Bohlmeijer, Project Manager Buying Health & Beauty AS Watson

Eerdere deelnemers