Wat?
De retailwereld is dynamischer dan ooit tevoren. Verwachtingen van de consument zijn continu in beweging en de lat wordt voor retailers op alle fronten steeds hoger gelegd. Retail is een spel waarbij snelheid, adaptiviteit, lerend vermogen en excelleren een hoofdrol spelen. Maar hoe kun je als retailers in de toekomst blijven winnen? Het is cruciaal om het retailspel goed te begrijpen. Daarom organiseert de Stichting Anton Dreesmann in samenwerking met Q&A Consultancy de Masterclass Retail Strategy & Marketing. Een masterclass die continu in beweging is en veel retailers in de afgelopen jaren al succesvol hebben afgerond. Kennisontwikkeling en toepassing staan centraal door samen met andere retailers te werken aan praktijkopdrachten en Harvard Business Cases.
De masterclass is gericht op retailers met twee tot vijf jaar werkervaring. Werk jij bijvoorbeeld op de afdeling marketing, inkoop of formule? Dan is deze masterclass voor jou bedoeld!
Waarover?
- Future of retail;
- Inzicht in het huidige retaillanschap;
- Belangrijkste retail theorieën en modellen;
- Retail branding & positioning;
- Format & channel strategy.
Masterclass 2021
Helaas hebben we door het coronavirus de start van de masterclass in 2020 moeten annuleren. We zijn direct aan de slag gegaan met ontwikkeling van een corona-proof programma, bestaande uit een mix van digitale modules en fysieke bijeenkomsten (met veiligheid voor gezondheid voorop!). In 2021 gaat dit programma van start. Meer informatie? Houd deze site in de gaten of stuur een bericht naar Evelijn Vissers.
-
“De (gast)sprekers zorgen voor een goede balans tussen theorie en praktijk. Het uitwerken van cases in groepsverband leidde tot interessante discussies en oplossingen”
- Jos Bohlmeijer
Project Manager Buying Health & Beauty AS Watson
-
“Ik vond de masterclass retailmarketing een interessante ervaring, waarin je veel leert van de wisselende docenten en vooral van je mededeelnemers. De gastdocenten van verschillende bedrijven geven je een kijkje in hun keuken en door het maken van een aantal cases verdiep je je in onder andere, assortiment strategieën, organisatieveranderingen, retailmarketing en ga je een category plan schrijven. Door de groepsdynamiek leer je veel van elkaar en van andere bedrijven, wat je goed kan toepassen binnen je dagelijkse werk!”
- Willeke Bleijenberg -
Bedding & Soft Furnishing, Wehkamp
Eerdere deelnemers














